Lilla löpsedeln, finalen.

Den 26 Maj 10.30 så satte finalen i lilla löpsedeln igång !

Den 25 Maj åkte Matilda Jansson, Klara Lindh Kaudern och Felix Österwald iväg till Stockholm ifall det skulle hända någonting med bussen eller så. Tåget började rulla 14.44 och då var vi framme i Stockholm 18.35. Då när vi hade kommit fram så fick vi åka taxi till vandrarhemmet Skeppsholmen, det var ett helt okej vandrarhem. Sen på kvällen så såg vi våra motståndarna från Umeå i Västerbotten, dom sov på samma vandrarhem. Sen på morgonen när vi vaknade så åt vi frukost och packade vi iordning. Efter det åkte vi taxi igen till tv-huset, där tog Malin och Josse imot oss och frågade hur resan hade vart och lite sånt ! Sen efter det så fick vi lägga våra saker i ett rum och så blev vi lite sminkade. Sen kom lilla aktuellt och gjorde en intervju som dom skulle visa i lilla aktuellt senare på dagen. Sen så fick vi gå in till studion som allt skulle spelas in och så gjorde vi ett genrep innan sändning. Sen fick vi mikrofoner på satta, och sen började det !!!!

Det var väldigt jämt men till slut så lyckades vi vinna med 11-10 ! Det var super pirrigt ! Sen fick vi en guidad tur i tv-huset. Det var roligt att se hur det gick till ! Sen fick vi äta i matsalen där. Och sen när vi var klara på tv-huset så åkte vi till Vasa museét. Det var coolt ! Här kommer några bilder :

/Klara

This entry was posted in Okategoriserade, Reportage. Bookmark the permalink.